Leasing busa – formalności, wady i zalety

Niektóre branże wymagają tego, aby korzystać ze specjalnych pojazdów. Przykładem może być oczywiście branża budowlana. Busy to pojazdy, które natomiast przydają się w wielu różnych branżach. Czy jednak w przypadku konieczności z nich korzystania musimy decydować się na zakup? Okazuje się, że są ciekawe alternatywy. Dzięki nim można oszczędzić bardzo dużo naszego firmowego kapitału. Niekiedy kupno busa to wydatek rzędu kilkudziesięciu tysięcy złotych. Tutaj raczej nie mówimy o kwocie 20 tysięcy, a bardziej o kwocie przekraczającej 50 tys. Jeśli więc można nieco zaoszczędzić to zdecydowanie warto o tym pomyśleć! 

Leasing busa na dogodnych warunkach 

Busy to niezwykle praktyczne środki transportu. W przypadku rozłożonych foteli mogą stanowić świetny pojazd do przewozu osób. Natomiast jeśli zdecydujemy się na złożenie siedzeń to możemy zyskać ogromną ilość miejsca do przewozu różnych towarów. Można śmiało powiedzieć, że bus to taki pojazd 2 w 1. Może służyć do przewozu osób lub dużych gabarytów. Zamiast kupna busa można by pomyśleć o jego leasingu. Tutaj mamy dwie opcje. Możemy zdecydować się na:

  • leasing operacyjny,
  • leasing finansowy.

Leasing busa – operacyjny

W przypadku tego pierwszego jest tak, że bus jako część wyposażenia firmy nie wchodzi jednak w skład majątku przedsiębiorcy. W związku z tym leasingobiorca nie ma obowiązku dokonywania odpisów amortyzacyjnych. Leasing operacyjny w przypadku busów ma jeszcze dodatkowe zalety. Bez wątpienia jedną z ważniejszych jest możliwość „wrzucania” kosztów leasingowania w koszty uzyskania przychodu. Kwalifikowane koszty to w tym wypadku wszelkie koszty dotyczące leasingowania busa. Wliczają się tutaj koszty za paliwo, myjnię, wszelkie naprawy czy nawet koszty związane z opłatami za przejazd autostradą. W przypadku leasingu operacyjnego wykupienie busa jest opcjonalne. Tylko od nas zależy czy po zakończeniu obowiązywania umowy leasingowej zdecydujemy się na wykupienie busa po niższej cenie czy też po prostu zakończymy współpracę z firmą, która nam busa oddała w leasing. 

Leasing busa – finansowy 

W tej wersji leasingu jest już zupełnie inaczej w kwestiach majątkowych. Mianowicie tutaj leasingowany bus wchodzi w skład majątku firmy. W związku z tym leasingobiorca jest w stanie dokonywać odpisów amortyzacyjnych. Jeśli zaś chodzi o wrzucanie kosztów leasingowania do kosztów uzyskania przychodu to w przypadku tej wersji leasingu można wrzucać część odsetkową comiesięcznych rat. Dlaczego ten leasing jest tak korzystny? A no dlatego, że po zakończeniu obowiązywania okresu leasingowania bus w całości przechodzi w nasze ręce

ZOBACZ TEŻ: Dlaczego w ogóle warto wziąć leasing?

Jak się starać o leasing busa? 

Żeby można było wejść w posiadanie busa przez opcję leasingu to w pierwszej kolejności trzeba poszukać dobrej i zaufanej firmy, która będzie w stanie nam busa wypożyczyć. Leasingodawcą może być w tym wypadku bank, komis, dealer lub też broker leasingowy. Ostatnia opcja jest wybierana zdecydowanie najczęściej, ale ma to swoje podstawy. Chodzi o to, że firmy, które na co dzień trudnią się leasingiem oferują swoim klientom świetne benefity. Mogą to być takie formy wsparcia jak bezpłatna opieka posprzedażowa czy też pełen serwis i pakiet ubezpieczeniowy. Dodatkową zaletą korzystania z usług brokerów leasingowych jest niezwykle uproszczona procedura. Broker koniecznie musi tylko sprawdzić wiarygodność płatniczą i później zajmie się dostarczeniem niezbędnych dokumentów. Przed tym jak zostanie podpisana umowa należy oczywiście wypełnić wniosek. A jeżeli nie leasing, to może szybki kredyt dla firm? Decyzja należy do Ciebie!

Dodaj komentarz